Kontakta & Fråga

Söderköpings kommun

Du är här: Hem / Bostad & Miljö / Bygga, ändra eller riva / Bygglov eller anmälan? / Vilka handlingar behövs?

Vilka handlingar behövs?

Kontakter

  • Bygglovshandläggare

    samhallsbyggnadsnamnden@soderkoping.se
    Växel: 0121-181 00

    Telefontider
    Bygglovshandläggarna går att nå på telefon 0121-181 00 (växel) kl. 9.30-11.30 på måndagar, onsdagar och fredagar.

Kravet på vad en bygglovsansökan behöver innehålla är olika beroende på vilken typ av byggnad som ska uppföras samt om byggnaden ska innehålla vatten och avlopp. Det är inte heller alla åtgärder som kräver kontrollansvarig.

Tänk på att skicka in tydliga, skalenliga och måttsatta ritningar på vitt papper. Lämna in alla handlingar i 1 exemplar och i max A3-format. Kom ihåg att ju tydligare handlingarna är, desto snabbare kan ansökan behandlas.

Sidan uppdaterad 2017-02-21 Kommentera sidan