Nyströmska / Om skolan / Vårt kök

Vårt kök

Vi är stolta över vårt kök

Köket på Nyströmska skolan är ett tillagningskök som varje dag serverar ca 300 luncher där det även ingår ett variationsrikt salladsbord. Varje dag serveras även en hemlagad soppa som alternativ. Menyerna är näringsberäknade och följer Livsmedelsverkets rekommendationer.

Nyströmska skolan har även ett café där eleverna kan få köpa ett billigt frukostalternativ som består ut av yoghurt, smörgås och ett glas juice.

Som alternativ lättlunch serveras paj, pirog och salladstallrik. Caféet säljer även frukt, smörgåsar, kaffe och te m.m.

Cafeterian är en samlingsplats för alla där du kan äta gott, plugga, umgås och ibland uppleva lärarnas berömda julparad, den årliga middagen med treorna, lyssna på estradpoesi, finmingla under nobelfetsen och mycket mycket mer.