Stöd och Omsorg
Kontaktinformation
Verksamhetsuppföljning
Allt insatser inom socialtjänsten ska vara av god kvalité för både enskild och offentlig verksamhet, det säger Socialtjänstlagen (SoL). För att få utföra uppgifter inom socialtjänsten ska det finnas personal med lämplig utbildning och erfarenhet. Kvaliteten i verksamheten ska systematiskt och fortlöpande utvecklas och säkras.
Formellt överlämnas ansvaret för en verksamhet till privata utförare, efter en offentlig upphandling enligt lagen om offentlig upphandling (LO) eller ett valfrihetssystem enligt lagen om valfrihetssystem (LOV). Det ska också tecknas ett avtal med utföraren.
Socialförvaltningen följer upp att alla utförare, både privata och kommunala, följer avtalen och gällande lagstiftning. Uppföljningarna görs enligt en årsplan som socialförvaltningen fastställer varje år.
Alla verksamhetsuppföljningar finns tillgängliga. Om du har frågor eller vill ta del av hel rapport kan du vända dig till socialnämndens sekreterare. Klicka på den gula rutan Kontakter här ovan.
Här nedan hittar du sammanfattningar av de verksamhetsuppföljningar som genomförts.
Verksamhetsuppföljningar
- Lötgatans gruppbostad, november 2018
- Blå Porten, maj 2018
- Vänsögårdens serviceboende, april 2018
- Vänsögårdens gruppboende, april 2018
- Trännögatans gruppbostad, december 2017
- Storängens äldreboende, november 2017
- Lötgatans gruppbostad, oktober 2017
- Birkagården juni 2019 pdf
- Storängens äldreboende, juni 2019 pdf
- Alminia hemtjänst, december 2018 pdf
- Inspirera hemtjänst, december 2018 pdf
- Vänsögårdens gruppboende, juni 2019 pdf
- Birkagården, 2017 pdf
- Rådmansgatan 1, oktober 2017 pdf
- Sofies Gård, april 2019 pdf
- Trännögatans gruppbostad, april 2019 pdf